El correu electrònic, principal porta d’entrada als ciberatacs
January 16, 2025
·
Online
·
Als mitjans
El programa El Món a RAC1, dirigit per Jordi Basté, va abordar les conclusions d’un estudi elaborat per l’empresa especialitzada Interbel sobre la seguretat del correu electrònic a empreses i administracions públiques.
Segons les dades presentades, sis de cada deu empreses i vuit de cada deu organismes públics presenten mancances importants en la protecció dels seus sistemes de correu electrònic, una de les principals portes d’entrada dels ciberatacs. L’informe també alerta que moltes organitzacions encara no tenen correctament configurats protocols bàsics de verificació i autenticació per prevenir suplantacions d’identitat i fraus digitals.
En aquest context, Josep Guasch, president d’ASCICAT, va intervenir al programa destacant la necessitat de reforçar la consciència i la cultura de prevenció dins les organitzacions:
“Hauríem de ser conscients del perill. El problema és que moltes vegades ni la demanen.”
Durant la intervenció també es va posar de relleu que la ciberseguretat no depèn únicament de les eines tecnològiques, sinó també de la formació i preparació de les persones davant possibles intents de phishing, frau o suplantació.
La conversa va coincidir amb l’anunci de noves iniciatives europees orientades a reforçar la prevenció i detecció de ciberatacs en infraestructures crítiques, especialment en l’àmbit sanitari.

RAC1
ASCICAT
