top of page

SINERGIA CATALUNYA i l’Agència de Ciberseguretat reforcen la col·laboració territorial

16 de juliol del 2025

·

online

·

Notícia

SINERGIA CATALUNYA i l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya van celebrar una nova reunió estratègica de coordinació amb l’objectiu de reforçar la col·laboració institucional i impulsar iniciatives conjuntes orientades a enfortir l’ecosistema de ciberseguretat a Catalunya.

La trobada va comptar amb la participació de representants de l’Agència de Ciberseguretat i del grup de treball de ciberseguretat de SINERGIA CATALUNYA, integrat per entitats i associacions tecnològiques del territori, entre elles ASCICAT.

Durant la reunió es van abordar diferents línies estratègiques vinculades a:
• La protecció digital d’administracions locals
• La divulgació i implantació de l’Esquema Nacional de Seguretat (ENS)
• La promoció del talent digital i la formació especialitzada
• La coordinació territorial amb empreses i institucions TIC
• La participació en projectes estratègics vinculats a ciberseguretat i transformació digital

També es van definir noves accions de futur, com:
• L’organització d’esdeveniments comarcals per al sector TIC
• Webinars sobre certificació ENS
• Difusió d’oportunitats de licitació i projectes públics
• Foment de col·laboracions entre empreses per impulsar projectes conjunts

La trobada va posar en valor la importància de la col·laboració entre associacions, administracions i ecosistema empresarial per afrontar els nous reptes digitals i reforçar la resiliència del territori davant les amenaces actuals.

Des d’ASCICAT es continua treballant activament per connectar talent, coneixement i organitzacions, promovent iniciatives que contribueixin a construir un ecosistema digital més segur, innovador i preparat per al futur.

Sinergia Catalunya, Agència de Ciberseguretat de Catalunya

ASCICAT

bottom of page