top of page

ASCICAT al Security Forum 2025: col·laboració i ciberseguretat pública

4 de juny del 2025

·

Les Drassanes Reials, Barcelona

·

Congrés

ASCICAT va participar activament al Security Forum 2025, celebrat a les Drassanes Reials de Barcelona, una de les trobades de referència dels sectors de la seguretat física, la ciberseguretat i la protecció d’infraestructures.


Durant els dos dies de congrés, l’associació va compartir espai amb empreses, institucions, professionals i organismes públics amb un objectiu comú: reforçar la col·laboració i construir un ecosistema de seguretat més connectat, resilient i preparat davant els reptes actuals.


Participació i networking al congrés

Des del Business Point d’ASCICAT, l’associació va mantenir trobades amb socis, col·laboradors i professionals del sector, generant noves connexions i sinergies amb empreses, institucions i representants de l’àmbit de la seguretat i la tecnologia.


Al llarg del congrés també es van compartir espais amb membres dels Mossos d’Esquadra, professionals de ciberseguretat, centres educatius i empreses tecnològiques vinculades a l’ecosistema català.


La participació va permetre reforçar el paper d’ASCICAT com a punt de connexió entre sector públic, privat i món acadèmic.


Protecció de la dada i sobirania digital

En el marc del congrés, Josep Guasch, president d’ASCICAT i CEO de Brontobyte Cloud, va impartir la ponència:

“Protecció de la dada i sobirania digital: claus per a la resiliència de les organitzacions”

Durant la sessió es van abordar aspectes estratègics vinculats a:
• La protecció de dades i la seguretat de la informació
• La sobirania digital i el control sobre les pròpies dades
• La resiliència davant incidents i ciberatacs
• El compliment normatiu (RGPD i altres marcs reguladors)
• La necessitat d’integrar la ciberseguretat dins l’estratègia de negoci


La ponència va posar especial èmfasi en la importància de construir organitzacions capaces d’adaptar-se als nous riscos digitals mantenint la confiança, la continuïtat i la capacitat de resposta.


Ciberseguretat a l’Administració Local

Durant la segona jornada, ASCICAT va participar al II Congrés de Seguretat en Espais Públics de Barcelona, moderant la taula rodona:

“La ciberseguretat en l’Administració Local”


La sessió va comptar amb representants de l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona, i va servir per analitzar:
• Els reptes de seguretat de les administracions públiques
• La protecció dels serveis digitals municipals
• L’adaptació a normatives com NIS2 i RGPD
• La col·laboració publicoprivada en ciberseguretat
• La necessitat de construir serveis públics resilients


La taula va posar en valor la importància d’impulsar estratègies coordinades entre administracions i ecosistema tecnològic per protegir infraestructures i serveis essencials.


Reconeixement institucional a ASCICAT

Un dels moments més destacats del congrés va ser el reconeixement rebut per ASCICAT per la seva tasca d’impuls, representació i professionalització del sector de la ciberseguretat a Catalunya.


La distinció es va lliurar durant un acte institucional celebrat al Museu Marítim de Barcelona, amb participació de representants de diferents cossos policials, administracions i professionals del sector de la seguretat.


Aquest reconeixement reforça la tasca que ASCICAT desenvolupa per connectar talent, empreses, institucions i professionals, promovent una cultura de ciberseguretat basada en la col·laboració, el coneixement i la construcció d’un entorn digital més segur per a tothom.


El Security Forum 2025 va consolidar-se així com un espai de trobada estratègic per generar debat, compartir experiències i continuar fent créixer l’ecosistema de seguretat i ciberseguretat a Catalunya.

Peldaño, Cuadernos de Seguridad

Ajuntament de Barcelona, ASCICAT

bottom of page